Защо ядем месо?

Защо ядем месо?

Човекът е всеяден. Дебатът за това кое месо е най-здравословно никога няма да приключи.

Месото е най-важният източник на протеини, а освен това има много витамини, особено от група В, минерали, аминокиселини и др.

Ако направим анализ на месото, ще видим, че в него има има вода, вкусови компоненти и соли. Освен това в месото има още една съставна част - белтък. Когато месото се вари, част от белтъка се пресича и изплува като пяна. Свикнали сме да обираме тази пяна с решетъчна лъжица, за да получим вкусно и красиво ястие. А по-принцип има много кулинарни съвети, които препоръчват да не правим това, защото белтъкът на месото е много хранително вещество.

Без белтък ние не можем да живеем, защото и нашето собствено тяло, и месото, което консумираме - както говеждо, така и телешкото, се състои почти изцяло от вода и белтък.

Ако ние се храним с храна, в която има много мазнини, захар и нишесте, но няма никакъв белтък, рано или късно ще загинем от липса на структуроизграждащи материали за нашето тяло.

Но и само с белтъчини /само с месо например/ също не може да се преживее. Ако трябваше да се храним само с месо, то практически ще ни е нужно да изяждаме по 2-3 кг в денонощие, което е невъзможно дори и за най-здравия стомах.

Необходими са ни и мазнини, и въглехидрати, води и белтъчини. Те ни служат и като топливо, което стопля и привежда в движение цялата машина, която представлява тялото ни, като е и строителен материал, от който строим нашето тяло.

От диетична гледна точка заешкото месо се счита за най-полезното месо за хората. Усвоява се с 90% и това е най-високият показател. Освен това заешкото месо регистрира най-високо съдържание на протеини - повече от 20%.

Пуешкото месо има благоприятен ефект върху състоянието на костните тъкани и ставите, подобрява състава на кръвта. Ястията с пуешко са диетични, което позволява да се консумират дори от хора с наднормено тегло.

В пилешкото има много витамини А, В и Е, фосфор, желязо, калий и магнезий. Той е показен за употреба от възрастни хора, тъй като има благоприятен ефект върху работата на сърцето, понижава холестерола и нормализира кръвната захар.

Но в свинското месо има много мазнини, което поражда много въпроси дали такова месо е полезно за хората. Но като цяло има добър вкус и е лесно за приготвяне, освен това именно в него има най-вече витамини от група В.

За да увеличите максимално ползите от месото, най-добре е да го сварите, печете или варите в пароварка или на фурна. Ястията с пържено месо са най-малко предпочитани, тъй като повишават холестерола.

Именно способността да ядем животински продукти е бил един от ключовите моменти, който е позволил на нашите предци да стъпят на друго еволюционно стъпало.

Рейтинг

3
Общо 1 гласували
5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати