edin.bg»Статии»Здраве и Красота»Методи за отказване на цигарите

Методи за отказване на цигарите

Методи за отказване на цигарите

Тютюнопушенето е навик, с който много хора се сблъскват. Като явление пушенето може да бъде разделено на два вида – активно и пасивно.

Активните пушачи практикуват този навик по своя воля, докато пасивните са свидетели на целия процес и неосъзнато поглъщат дим, който може да ги причисли към групата на пушачите.

Този навик обаче се оказва изключително неблагоприятен процес, който може да причини тежки необратими последствия върху здравословното състояние на човека.

Отказът от тютюнопушенето обаче се явява като непреодолимо препятствие за любителите на цигари. Ето обаче някои доказан методи, които могат да улеснят процеса на отказване на цигарите:

Започнете никотин-заместваща терапия

Един от първите признаци след отказа на цигарите обикновено е силното главоболие вследствие на никотиновата липса. Затова можете да изпробвате никотин-заместващи продукти, които да премахнат усещането за никотинова липса и същевременно да не ви причиняват такива вреди, каквито причинява тютюнопушенето. Такива са никотиновите дъвки, лепенките или таблетки за смучене. Те спомагат за по-бързия отказ от тютюнопушенето без усещането за дискомфорт.

Отказване на цигарите

Избягвайте нещата, които обикновено съчетавате с цигарите

Голяма част от пушачите асоциират цигарите с определена напитка или храна. Пример за такива широко разпространени комбинации с цигари са кафето и алкохолът. Ако предприемете отказването от цигарите, то е строго препоръчително да избягвате временно дразнителите, които ще ви провокирате да пушите. Най-оптималното решение е да намерите техни сходни заместители, като например можете да консумирате чай вместо кафе сутрин.

Увеличете физическата си активност

Физическата активност доказано помага за това да отдалечите съзнанието си от мисълта за пушене. Всеки път когато изпитате силна нужда да запалите цигара, концентрирайте вниманието си върху извършването на някаква физическа активност – разходка, бягане, работа, лицеви опори и т.н.

Не се лишавайте прекалено

Методи за отказване на цигарите

Убеждението, че непременно ще напълнеете след отказването на цигарите, в повечето случаи ще ви изиграе лоша шега. Прекаленото ограничаване ще ви накара да мислите само за храна, което ще направи отказът от цигарите далеч по-труден. Най-ефективното решение е да заместите нездравословните варианти с плодове и зеленчуци.

Не се отказвайте

Най-важният съвет е да не се отказвате от целта си. Отказването от този навик е изключително трудна задача, която изисква силна воля и постоянство. Дори да се изкушите и да правите изключение от правилото, това не трябва да ви отказва напълно от поставената крайна цел. Навикът няма да избледнее веднага, но с течение на времето ще свикнете с промяната.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest