Думата инфлуенсър идва от английската дума “influence”, означаваща „оказвам влияние“. С други думи, това е човек, оказващ влияние на група от хора под дадена форма.
Днес тази дума се чува все по-често и представлява обект на изследователски интерес. Инфлуенсърите оказват предимно Интернет влияние в социалните мрежи. Те имат кръг от последователи, които се интересуват от тяхното мнение, интереси, модел на поведение и начин на живот.
Инфлуенсърите са популярни личности за своята аудитория и успяват да повлияят на нейното мнение по редица въпроси.
Съществуват различни инфлуенсъри: пътуващи, модни, инфлуенсъри на изкуството, театъра, журналистиката и т.н. В Интернет пространството всеки последовател може да намери своя инфлуенсър и модел за подражание според интересите, които притежава.
Как да станете инфлуенсъри?
Това се превръща в доста често задаван въпрос и неслучайно. Инфлуенсърството се оказва доходоносна професия и се разпространява изключително бързо в социалните мрежи. Затова голям изключителен интерес към себе си и все повече хора си задават въпроса как могат да постигнат успеха си с това.
1. Трябва да бъдете лидер на мнение
За да оказвате влияние, трябва да повярвате, че имате с какво да го дадете. Бъдете уверени и споделяйте позиция по всеки казус, който ви интересува. Когато отстоявате мнение, то това със сигурност ще бъде забелязано от ваши потенциални последователи.
2. Качествено съдържание
Трябва да впечатлите аудиторията с красиво и стойностно съдържание. Напишете пост със съвет или споделете снимка от непознато място. Бъдете иновативни и творчески настроени, за да се отличите от масовото съдържание.
3. Активно участие в социалния живот
Трябва да публикувате съдържание всеки ден под формата на снимка, стори, видео или дори коментар. Трябва да бъдете активни, за да сте забелязвани. Постоянното взаимодействие с вашите последователи е най-бързият път към успеха.
4. Взаимодействие с други инфлуенсъри
Такава професия като инфлуенсърството изисква изграждането на връзки, не само с аудиторията, но и с други „носители на влияние“. По този начин добивате ценна информация за собственото развитие на вашия профил и ще получавате обратна връзка от тях, което ще благоприятства вашата популярност в социалните мрежи.
5. Искреност в комуникацията
Няма да спечелите последователи с демонстрация на перфектния си начин на живот. Най-вече защото такъв не съществува. Не се страхувайте да бъдете искрени с вашата аудитория и да споделяте проблемите си. По този начин скъсявате дистанцията с вашите последователи и им давате ценна информация, от която те могат да се възползват.