Работното място е важен аспект от нашето ежедневие. Там прекарваме по-голямата част от своето време, затова е важно да се чувстваме добре, да сме заобиколени от положителна среда и да се чувстваме ползотворни. За тези обстоятелства имат влияние няколко фактора, от които най-важен е отношението между нас и нашия шеф.
Връзката с ръководството е ключов елемент в изграждането на приятна среда за работа. Когато се появяват проблеми в това отношение, се оказва, че е трудно да контролирате ситуацията и да разрешите появилите се конфликти.
Ето кои са най-често срещаните проблеми между вас и вашия шеф:
Проблеми със заплащането
Това е често срещан проблем и в повечето случаи се дължи на мениджъра. Той държи цялата отговорност за организацията, в която работите. Затова подобен казус като заплащането трябва да бъде адресиран пряко към шефа. Първо, можете да сформирате екип от колегите ви, които също имат проблем със заплащането и да поговорите с началника, отговарящ за вас.
Второ, можете директно да организирате съвместна среща с мениджъра и да споделите вашия дискомфорт по отношение на заплащането. Третият вариант е да проявите търпение и ако нещата не се променят в бъдеще, то очевидният изход е напускането на работа и търсене на по-добра алтернатива.
Проблеми с правата
Ако вашият шеф не зачита права ви по отношение на отпуска, отсъствие по здравословни причини, осигурителни вноски и т.н, то проблемът е наистина сериозен. Трябва да защитавате своите права, затова първо пробвайте да разрешите този конфликт с разговор. Бъдете убедителни и праволинейни, така че вашият шеф да осъзнае, че нямате намерение да се примирите. Ако разговорът не помогне, потърсете своите права и подайте оплаквания до съответните органи.
Проблеми с отношението
Може би най-трудният за преодоляване проблем с шефа. Шефът ви е вече изградена личност с утвърден модел на поведение. Затова, ако чувствате, че отношението към вас е грубо или дори лошо, трудно можете да промените този факт, но не е и невъзможно. Трябвате да се осмелите да проведете диалог и да бъдете напълно откровени. В повечето случаи управниците не осъзнават как тяхното поведение се отразява на техните служители и могат да приемат вашето мнение като градивна критика. Ако не, то просто се старайте да игнорирате неговото поведение и да не позволявате то да ви повлияе.