Естествени начини за облекчаване симптомите на менопауза

Симптоми на менопауза

/undefined Менопаузата започва в края на 40-те или началото на 50-те години за повечето жени. Обикновено трае няколко години. През това време най-малко две трети от жените страдат от симптомите на менопаузата - горещи вълни, нощни изпотявания, промени в настроението, раздразнителност и умора.

В допълнение, жените в менопаузата са изложени на по-висок риск от няколко заболявания, включително остеопороза, затлъстяване, сърдечни заболявания и диабет.

Ето списък от 11 естествени начини за намаляване на симптомите на менопаузата.

1. Яжте храни, богати на калций и витамин D

Витамин D при менопауза

Хормоналните промени по време на менопаузата могат да доведат до отслабване на костите, което повишава риска от остеопороза. Калций и витамин D са свързани с доброто костно здраве, така че е важно да получите достатъчно от тези хранителни вещества във вашата диета.

Адекватният прием на витамин D при жени в постменопауза също е свързан с по-малък риск от фрактури на бедрената кост.

2. Поддържайте здравословно тегло

Често жените в менопауза наддават на килограми. Това може да се дължи на комбинация от променящи се хормони, стареене, начин на живот и генетика. Натрупването на излишна телесна мазнина, особено около талията, увеличава риска от развитие на заболявания като сърдечни заболявания и диабет.

3. Яжте много плодове и зеленчуци

Плодове при менопауза

Диета, богата на плодове и зеленчуци, може да помогне за поддържане здравето на костите и за предотвратяване на наднормено тегло и някои заболявания.

4. Избягвайте пикантните храни и кофеин

Някои храни и напитки могат да предизвикат горещи вълни, нощно изпотяване и промени в настроението. Сред тях са алкохолът, сладки или пикантни храни и такива, които съдържат кофеин.

5. Тренирайте редовно

Спортуването облекчава симптомите на менопауза

Редовните упражнения могат да помогнат за облекчаване на симптомите на менопаузата като лош сън, безпокойство, ниско настроение и умора. Те ще ви предпазят и от затлъстяване и различни заболявания.

6. Яжте повече храни, които имат високо съдържание на фитоестрогени

Храните, богати на фитоестрогени, могат да имат скромни предимства при горещи вълни и риск от сърдечни заболявания. Доказателствата обаче са смесени.

7. Пийте достатъчно вода

Менопауза

По време на менопаузата жените често изпитват сухота. Това вероятно се дължи на намаляването на нивата на естроген. Пиенето на 8-12 чаши вода на ден може да помогне.

8. Намалете рафинираната захар и преработените храни

Диета с високо съдържание на рафинирани въглехидрати и захар може да доведе до резки покачвания и спадове на кръвната захар, което да ви кара да се чувствате уморени и раздразнителни. Всъщност, те могат да увеличат риска от депресия и да повлияят на здравето на костите.

9. Хранете се редовно

Естествени начини за облекчаване симптомите на менопауза

Нередовното хранене може да доведе до влошаване на някои симптоми на менопаузата. Пропускането на храненията може също да възпрепятства загубата на тегло при жени в постменопауза.

10. Яжте богати на протеини храни

Редовният прием на висококачествен протеин може да предотврати загубата на чиста мускулна маса, да помогне за отслабване и да помогне за регулиране на настроението и съня. За това заложете на месо, риба, яйца, бобови растения, ядки и млечни продукти.

11. Вземете природни добавки

Естествените добавки могат да помогнат за лечение на симптомите на менопаузата, но са необходими повече доказателства за тяхната безопасност и ефективност.

Източник: ezine.bg

Рейтинг

4
Общо 1 гласували
5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари