edin.bg»Статии»Спорт и Хранене»Богати на протеини ядки, задължителни за диетата

Богати на протеини ядки, задължителни за диетата

ядки с протеини

Протеините или още белтъците, са основен градивен елемент на клетките. Те също така са източник на енергия, тъй като при разграждане на 1 грам протеини се освобождават 4. 1 килокалории енергия. Изискването на организма е да му бъде доставян протеин в храната, обхващащ от 15 до 25 процента от нейното количество.

Богатите на протеини храни могат да бъдат от животински и растителен произход. Млечните храни са използвани за източник на протеини от вегетарианците, но растителните източници на този важен градивен елемент в клетките са акцентът при хората, които не консумират месо и месни продукти или в ограничени количества.

Протеините дават енергия, но освен това изчистват и излишните мазнини от тялото. Редовно спортуващите се нуждаят от протеини в по-голяма степен от останалите хора. Без него тялото няма да може лесно да се възстанови след тежки тренировки. Трупането на мускули също ще се забави.

Поне половината от дневната необходима доза протеини трябва да идва от растителен източник. Ядките са не само вкусен, но и подходящ начин да се набави протеин за тялото. Кои ядки са богати на протеини?

Бадеми

Бадемите са всъщност семена. Те съдържат високо ниво на протеини - около 7 грама в ¼ чаша ядки. Богати са и на антиоксиданти, пазещи клетките от увреждане, като най-много има в люспите. Балансираната закуска с бадеми изисква да се добави любим плод към тях.

Орехи

Това е също значим източник на протеини и полезни за работата на сърцето мазнини. Съдържат омега-3 мастни киселини, повече от други ядки. Имат засищащ ефект и добре се комбинират с други храни- риба, баклава, ябълки, таратор. В ¼ чаша се съдържат 4. 5 грама протеин.

Шамфъстък

богати на протеини ядки

¼ чаша от тази ядка дава на тялото толкова протеин, колкото едно яйце. Незаменимите киселини в него са най-силното му предимство. Той прави добър тандем с кексовете, браунито, месните ястия и салатите. В четвърт чаша се съдържат 6 грама протеини.

Кашу

Тази ядка всъщност също е семе. Съдържа не само протеини, но и витамини А, В1, В3, също и мед, минералът, важен за имунитета. В ¼ чаша се съдържат 5 грама протеини.

Кедрови ядки

Това семе има сладък привкус и маслена текстура и съдържа много мазнини. В ¼ чаша протеините са 4. 5 грама, а мазнините 23 грама. Вървят добре със салати, зеленчуци и зърнени закуски.

Бразилски орех

Здравословните мазнини, фибрите и микроелементите се добавят към протеините, за да представят бразилския орех като полезна ядка. В ¼ чаша от него се съдържат 4. 75 грама протеини.

Фъстъци

Изключително популярните ядки на фъстъка съдържат най-много протеин, в сравнение с всички други ядки. В ¼ чаша има 9. 5 грама протеини, наред с биотина, даващ също енергия на тялото.

Лешници

Тези уникални ядки намаляват лошия холестерол и се грижат за здравето на сърцето. В ¼ чаша се откриват 5 грама протеини и е добре да се включи във всяка диета и заради уникалния тандем, който прави с шоколада и други хранителни продукти.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest