edin.bg»Статии»Спорт и Хранене»Хранителни източници на глутатион

Хранителни източници на глутатион

Хранителни източници на глутатион

Глутатионът е известен още като най-важният антиоксидант за човешкото тяло. Антиоксидантите са вещества, които имат ролята да елиминират свободните радикали, както и да намаляват риска от ракови заболявания.

Най-мощният антиоксидант – глутатионът, проявява най-силните защитни ефекти и е един от малкото антиосиданти, които се употребяват от всяка човешка клетка.

Глутатионът е известен и като най-лесно разрушимият антиоксидант, който изчезва бързо вследствие на фактори като токсини, неправилно хранене, стрес и т.н. Освен това количеството на глутатионът намалява значително с напредване на възрастта.

Положителното при него е, че може да се произвежда самостоятелно от организма, а освен това може и да се набавя допълнително под формата на хранителни вещества. Ето кои са хранителните източници на глутатион:

1. Храни, богати на сяра

Чесънът е източник на глутатион

Сярата е един от най-важните минерали, а нейното наличие в храните е предпоставка за синтезиране на глутатион. Естествени източници на сяра са:

- Чесън;

- Кромид;

- Бамя;

- Карфиол;

- Брюкселско зеле;

- Броколи;

- Яйца.

2. Храни, богати на протеини

Протеините са източник на глутатион

- риба;

- пилешко месо;

- бобови култури;.

- говеждо месо и др.

3. Храни, богати на селен

Хранителни източници на глутатион

Селенът е един от основните минерали, на които се дължи синтезът на глутатиона. Естествени източници на селен са:

- Риба;

- Пилешко месо;

- Кафяв ориз;

- Бразилски ядки;

- Извара;

- Говеждо месо.

4. Храни, богати на глутатион

Хранителни източници на глутатион
Снимка: Yordanka Kovacheva

Естествените източници, с които директно да снабдите организма си с глутатион, са:

- Авокадо;

- Аспержи;

- Бамя;

- Спанак.

5. Храни, богати на витамин С

Витамин С има ролята да поддържа снабдяването на организма с важни антиоксиданти, какъвто е глутатионът. Такива храни са:

- ягоди;

- Цитрусови плодове;

- Киви;

- Чушки.

Ето какви други начини за прием на глутатион съществуват:

Куркумата синтезира глутатион

- Цистеин. Цистеинът е важна аминокиселина, която спомага за синтеза на глутатион. Можете да си я набавите чрез приема на суроватъчният протеин;

- Бял трън. Добавките от бял трън са ефективен натурален начин да повишите нивата на глутатион в организма си;

- Екстракт от куркума. Куркумата е билка, която има редица лечебни свойства, едно от които е синтезиране на глутатиона по естествен път.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest