edin.bg»Статии»Спорт и Хранене»Храни с хром за потискане на апетита

Храни с хром за потискане на апетита

черния дроб е богат на хром

Борбата с излишните килограми е коварна и понякога истински неравностойна. В повечето случаи диетата е единственият шанс за придобиване на изваяна форма, която да върне вашата изгубена увереност.

Най-голямото препятствие през свалянето на теглото е нестихващият апетит. Повечето хора се затрудняват изключително много в спазването на всякакви хранителни режими именно поради своя остър апетит, който идва неканен.

На пазара вече има стотици фармацевтични предложения и добавки, които предлагат решение в проблема с апетита. Важно е обаче да отсявате истински качествените алтернативи, които няма да ви създадат здравословни проблеми.

В този случай най-добрата алтернатива е да консумирате вещества, от които вашият организъм се нуждае. Такова вещество е хромът, което в чистата си форма е токсичен и канцерогенен. Хромът обаче е основен микроелемент, от който човешкото тяло извлича своите ползи.

Веществото спомага за усвояването на протеините, липидите и въглехидратите. Също така то има важна роля за хематопоезата и метаболизма на мазнините. Някои изследвания сочат, че хромът подобрява инсулиновата чувствителност. Трябва да се подчертае обаче, че той е и метален елемент, затова човешкият организъм не се нуждае от прекомерни количества.

Хромът действа потискащо на апетита чрез неговата обратнопропорционална връзка със захарта. Когато в организма има хром, то няма нужда от захар. Вижте кои храни с хром ще ви спомогнат за потискането на апетита:

- говежди черен дроб;

потискане на апетита с хром

- морски дарове – от тук най-полезни са рибата тон, скумрията, сомът и сьомгата. Освен това е изключително полезно да консумирате скариди;

- речни риби – най-благоприятните видове са шаранът и каракудата;

- патешко месо;

- перлен ечемик;

- пуешки гърди;

- зеленчуци – от тях най-високо съдържание на хром имате в броколите и зеления фасул;

- картофи;

- червено вино;

- гроздов сок.

Освен от храни, хромът може да се добива от организма чрез хранителни добавки. При тях съществува риска от съмнителен и неясен произход, поради което винаги се препоръчва естественото набавяне пред химическото такова.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest