Няколко природни алтернативи на хапчетата за сън

липата е добра алтернатива на хапчетата за сън

Ако имате проблеми със съня, природата може да ви даде няколко естествени алтернативи на хапчетата за сън. Важно е да знаете за този много по-безопасен вариант за справяне с безсънието, защото хапчета не са дългосрочно решение на този проблем. Нещо повече, приемът им всъщност може да намали количеството дълбок сън, който получавате, както и да причини сънливост, зависимост и дори проблеми със сърцето.

Някои растения са известни от древността с успокояващи или предизвикващи съня ефекти и са признати и днес заради ефективността си.

Лайка: Известна със своите седативни ефекти, лайката може да успокои нервната възбуда, която затруднява заспиването. Тези успокояващи ефекти се дължат на наличието на апигенин – мощно противовъзпалително съединение.

Липа: Липата също има успокояващи и успокояващи качества. Тайната? Фарнезол – ароматна молекула, която се прикрепя към рецепторите в мозъка по същия начин като някои хапчета за сън.

Маточина: Това растение има много успокояващи свойства, помага на тялото да се отпусне и може да ви помогне да заспите по-лесно.

върбинката помага на съня

Върбинка: Заради антистресовите свойства върбинката често се използва за подпомагане на съня или отпускане в различни моменти през целия ден.

Портокалов цвят: Насърчава настъпването на съня заради седативните си ефекти, а приятният му плодов аромат е благоприятен за релаксация.

Корен от валериана: Идеален за тези, които се чувстват тревожни или развълнувани, коренът на растението валериана е ценен заради своите успокояващи ефекти.

Хмел: Въпреки че е по-известен с употребата си при варенето на бира, сушеният цвят от хмел има признати седативни свойства и често се използва в традиционната китайска медицина.

Лавандула: Добре известна със своите релаксиращи свойства, лавандулата помага за регулиране на кортизола (който е отговорен за стреса) и по този начин ви успокоява и помага да заспите.

Можете също така да се насладите на предимствата на растенията и етеричните им масла, като използвате спрей. Те могат да се използват едновременно с гореизброените естествени средства за сън, за да увеличат максимално ефективността им.

Ако нямате дифузер, можете да нанесете няколко капки етерично масло върху пулсните си точки (на китката или зад ухото), преди да си легнете – ефектът дори е много по-добър от различните билкови чайове, защото дифузията не съдържа кофеин.

Рейтинг

5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати