Как да си набавим витамин D?

източници на витамин D
Снимка: 1

Витамин D е основно хранително вещество, от което тялото ви се нуждае за много жизненоважни процеси, включително изграждането и поддържането на силни кости.

Ниският прием на витамин D се счита за основен проблем за общественото здраве по целия свят. Всъщност 13% от световното население страда от дефицит на витамин D. В научната общност се водят значителни дебати за това от колко витамин D се нуждае от тялото ви.

Докато Американската национална медицинска академия счита, че 600-800 IU са достатъчни, Американското ендокринно общество препоръчва 1500-2000 IU на ден

Ето няколко ефективни начини да си набавите достатъчни количества витамин D:

Слънце

Витамин D често се нарича „витамин на слънцето“, защото слънцето е един от най-добрите източници на това хранително вещество. Благодарение на синтеза на холекалциферол в кожата от холестерола чрез химична реакция, зависеща от излагането на слънчеви лъчи, тялото си набавя огромни количества витамин D.

Всъщност витамин D, набавен от слънцето, може да се задържи в тялото два пъти по-дълго, отколкото набавеният от храната или добавки витамин.

Колкото по-близо живеете до Екватора, толкова повече витамин D ще можете да произвеждате целогодишно поради физическата си близост до слънчевите лъчи.

как да си набавим витамин D
Снимка: 1

Консумация на мазни риби и морска храна

По-мазните риби и морската храна са най-богатите хранителни източници на витамин D. В 100 г сьомга има 386 IU витамин D — около 50% необходимото дневно количество.

Точното съдържание на витамин D в морските дарове може да варира в зависимост от вида им. Например, някои изследвания предполагат, че отглежданата в развъдници сьомга може да съдържа само 25% от количеството на дивата сьомга. Други богати на витамин D морски дарове са: риба тон, скумрия, стриди, скариди. Тези храни са и богати на омега-3 мастни киселини.

Яжте повече гъби

Гъбите са единственият растителен източник на витамин D. Също както хората, така и гъбите си набавят витамин D от слънцето. Количеството витамин D зависи от вида на гъбите, например 100 г от японската дива гъба майтаке доставя 300% от необходимото дневно количество витамин D.

Включете жълтъци в диетата си

Яйчните жълтъци са друг източник на витамин D, който лесно можете да добавите към диетата си. Имайте предвид, че в яйцата на свободно отглеждани кокошки има повече витамини, отколкото в онези на гледаните във ферми.

Приемайте добавки

За някои хора приемът на витамини на хапчета е най-добрият вариант да си ги набавят. Важно е обаче да заложите на висококачествени продукти. Най-често вегетарианците и веганите изпитват недостиг на витамин D, тъй като няма много растителни алтернативи, от които да си го набавят. Но съществуват и хранителни добавки, подходящи за вегетарианци.

Рейтинг

5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати