Как да готвим със замразени зеленчуци?

Как да готвим със замразени зеленчуци?

Споделяме с вас полезни съвети и трикове, които превръщат готвенето в кухнята много по-лесно и по-забавно.

Съвет: Без повече разкашкан грах. Ето как да извлечете максимума от замразения пакет с грах.

Всички знаем, че консумацията на пресни продукти през пиковия им сезон е от полза за околната среда, портфейла и, разбира се, за аромата на нашата храна. Но по време на зимните месеци списъкът със сезонните зеленчуци и плодове и възможностите за разнообразното им приготвяне намалява - дори и пащърнакът губи своя чар след известно време.

Тук е моментът, когато идва ред и на зеленчуците от фризера. Замразените зеленчуци ни дават възможност отново да консумираме любимите ни продукти извън сезона им, добавяйки разнообразие в менюто си без огромен въглероден отпечатък върху околната среда или катаклизми в семейния бюджет. Но въпреки всички всички ползи от тях, те масово са подценявани, тъй като често се отъждествяват с разкашкан грах или размекнати броколи.

Ето защо правим леко опресняване на вариантите за готвене на замразени зеленчуци. С подходящи техники за размразяване и няколко добри практики за готвене, ще можете да запазите с лекота тези замразени грах и кълнове. Ето как да извлечете максимума от замразените зеленчуци (освен за направата на смутита):

Истината за хранителната им стойност:

Не приемайте полиетиленовата опаковка като знак за по-малко здравословни съставки. Замразените зеленчуци всъщност съперничат на пресните зеленчуци по отношение на хранителната им стойност, тъй като те се събират и замразяват много бързо в момент, когато са достигнали своята максимална зрялост и са най-богати на хранителни вещества. В някои случаи, както и когато продуктите трябва да пътуват на далечни разстояния, замразените продукти могат дори да се окажат по-здравословни и полезни, тъй като зеленчуците продължават да губят хранителни вещества от момента, в който се откъснат, до момента на консумацията им. Хранителната стойност на замразените зеленчуци много добре се запазва, тъй като времето от момента на събирането им на полето до замразяването е максимално съкратено – трае едва няколко часа.

Плюс това, замразените зеленчуци са запазени, без добавяне на изкуствени консерванти, за разлика от предлаганите в консерви. Някои продукти съдържат допълнително захар, сол и други съставки, затова не забравяйте да проверите етикетите на зеленчуците, за да намерите тези в най-естественото им състояние.

Съвети за пазаруване

Ако не сте проверявали наскоро, то ще откриете, че хладилните витрини в супермаркета съдържат много повече продукти от грах и моркови. Днес, вие можете да откриете лилав карфиол, броколи, брюкселско зеле, артишок и бамя, без да споменаваме новодошли попълнения. Много от тези зеленчуци са предварително нарязани, което означава минимално време за подготовка за вас.

И така, кога не трябва да купувате замразени зеленчуци? Придържайте се към пресните, като например моркови или картофи, които се предлагат пресни през по-голямата част от годината - или когато зеленчукът е основната съставка на вашето ястие, или имате нужда от по-твърда структура (например изпечени или приготвени на пара моркови с кимион). Ще бъдете по-щастливи от резултатите. А те често се оказват също толкова лесни за приготвяне и са на една съща цена.

Съвети за готвене

В зависимост от зеленчуците и рецептата, техниките за размразяване ще се различават. Но едно правило важи повсеместно: Не се вари. Варенето ще добави повече влага към продукта, увеличавайки шансовете за неприятна "кашеста" текстура и загубата на водоразтворими витамини. Така че прескочете варенето и просто ги пригответе на пара или във микровълновата фурна с няколко супени лъжици вода след тяхното размразяване.

Още: Нямате уред за готвене на пара? Ето как да процедирате

За повечето рецепти можете дори да пропуснете размразяването. Независимо дали ще ги приготвите на пара или ще ги добавите към варени ястия, използвайте зеленчуци директно от фризера, за да запазите възможно най-добре тяхната структура, цвят и вкус. Когато добавяте замразени зеленчуци към дадено ястие, най-добре е да ги добавите в края на готвенето, за да предотвратите преваряването им.

Трябва да се има предвид, че не всички замразени зеленчуци могат да заместят пресните в дадена рецепта. Някои зеленчуци най-добре се приготвят като фоново допълнение към ястието; други лесно се съчетават в дипове, сосове или запържени на тиган; и малка група може да заеме централно място като главен герой в чинията. Като следвате указанията по-долу, ще можете да използвате замразените зеленчуци по най-добрия начин. Също ще можете умело да ги замествате в рецепти, когато нямате пресни продукти под ръка. Ето какво трябва да знаете за включването на замразени зеленчуци в различните видове рецепти:

Студено поднесени

Продукти с размер направо за хапване - като замразена царевица, грах, нарязани чушки, зелен фасул и нарязана сърцевина от артишок - само трябва да бъдат приготвени чрез бързо размразяване в микровълнова или на пара, преди да ги сложите в чинията. Смесете с предварително сварени ориз, киноа или елда или с накъсана зелена салата за по-различен и здравословен обяд на работното място. Или полейте с лек дресинг - като този от магданоз, изстискан лимон и малко зехтин и им се насладете максимално.

Хрупкави (или запържени)

Замразени аспержи, брюкселско зеле, броколи, бамя, тиквички и карфиол е възможно да получат водниста или кашеста текстура при печене или сотиране. Затова е най-добре да ги приготвите с хрупкава текстура чрез панировка или пържене. В случай на съмнение, винаги е добра идея да се приготвят тези продукти в уок тиган или друг подходящ съд, като накрая ги поръсите с кашкавал, пармезан или моцарела, за да станат по-хрупкави.

Запечени

Можете да добавите почти всички замразени зеленчуци в солени пайове или фритати, и то направо като ги изсипете от опаковката. Или ги добавете към солени кифлички, мъфини и пайове.

Миксирани

Независимо дали сте избрали кюфтета, фалафел, равиоли или ньоки, повечето замразени зеленчуци се съчетават отлично, когато се използват за плънка. Нарежете листните зеленчуци като спанак на ситно след като се размразят или използвайте кухненския робот за по-твърдите като моркови и зелен фасул. След това може да направите зеленчукови кюфтенца, или плънка за тестени изделия като кнедли, равиоли за нула време.

Сосове и дипове

Смесете спанака, зелените зеленчуци, зеления фасул със заквасена сметана или кисело мляко за бързо и лесно приготвен дип; смесете с чесън и лук за леко пикантно песто; или комбинирайте с топено сирене и бекон за неустоим сос за макаронени изделия.

На супа (или задушени)

Искате безупречен начин да използвате замразените зеленчуци? Направете супа или задушено. Нежността на повечето размразени зеленчуци всъщност е плюс тук, особено за смесени супи. Когато правите минестроне или други текстурирани супи, то не забравяйте да добавите замразените зеленчуци към края на времето за готвене.

Смачкани

Забравете авокадото и дайте шанс на тиквата, морковите или други "кашести" замразени зеленчуци шанс да блеснат като главен герой в рецепти за вегетариански пастет или хумус. След това намажете на препечени филийки и им се насладете.

Източник: gotvach.bg

Рейтинг

5
Общо 2 гласували
5 2
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари