Помага ли кардамонът при диабет?

Помага ли кардамонът при диабет?

Захарният диабет (ДМ) и сърдечно-съдовите заболявания допринасят значително за заболеваемостта и смъртността в световен мащаб. Те често са комбинирани и диабетът е рисков фактор за развитието на сърдечно-съдови заболявания.

Кардамон често се нарича "Кралицата на подправките", която носи сладък, цветен аромат на храни и напитки. Използва се като помощно средство за храносмилателната система, естествен ароматизатор е и е богат на фитонутриенти, с високо съдържание на манган и изобилие от минерали. Само 1 супена лъжица кардамон може да осигури 80% от дневната нужда от манган в тялото ви.

Една супена лъжица кардамон съдържа 1. 624 милиграма манган. Кардамонът не е просто подправка, той има лечебни свойства, които осигуряват естествено лечение за високо кръвно налягане, диабет тип 2 и дори рак! Манганът спомага за регулирането на нивата на кръвната захар и абсорбцията на калций, подпомага енергийния метаболизъм.

Кардамонът е подправка от семейството Джинджифилови, която има антиоксидантно, противовъзпалително и антиканцерогенно свойство. Някои проучвания предполагат, че може да подобри метаболизма на глюкозата, но не всички проучвания подкрепят тези твърдения.

Пет причини да включите кардамон в ежедневната си диета:

Лош дъх: Изследване от университе в Индия установи, че екстрактите от кардамон са ефективни срещу оралните патогенни бактерии като Streptococcus mutans и Candida albicans, които причиняват лош дъх. Благодарение на способността да убива бактериите, които причиняват лош дъх, кардамонът също може да помогне за предотвратяване появата на кариес.

Рак: Изследванията показват, че кардамонът може да се използва като химиопрофилактично вещество, който забавя образуването на рак. Изследване през 2012 г. показа, че кардамонът води до значително намаляване на броя на туморите след перорално приложение на кардамон на прах.

Кардамонът намалява възпалението, стимулира раковата клетъчна смърт. Проучване, публикувано през 2010 г., установи, че кардамонът увеличава производството на бели кръвни клетки в далака. Изследванията показват, че дневната консумация на кардамон може да помогне за предотвратяване на рак на гърдата, яйчниците и простатата.

Кръвното налягане: Изследване на Медицински колеж установи, че три грама кардамон на прах, разделен на две дози дневно в продължение на 12 седмици, намалява систолното, диастолното и средното кръвно налягане и повишава антиоксидантното състояние на тялото с 90%.

Диабет: Кардамон също е от полза за диабетици. Изследванията показват, че хората, диагностицирани с диабет, имат ниско ниво на манган. Кардамонът е добър начин да увеличите нивата на манган.

Лесни начини да увеличите използването на кардамон във вашата кухня: Едно от най-популярните начини на употреба на кардамон е под формата на чай, но може да бъде използван и като подправка. Кардамонът е страхотно допълнение към любимите ви хлябове и сладкиши.

Също така се смесва добре с къри или всякакви ястия, които съдържат подправки като куркума, кимион, кориандър, чесън или джинджифил. Добавете кардамон към следващия ви чай, любимата си тайландска или индийска рецепта или дори пържен ориз.

Източник: gotvach.bg

Рейтинг

5
Общо 1 гласували
5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари